Ako si tehuľkujem

By Zuzulienka - 28.12.14

Dnešným dňom začínam 25. týždeň tehotenstva. Ubieha to naozaj neuveriteľne rýchlo a ani sa nenazdám a drobček bude na svete. Mimochodom, ak ste to ešte nepostrehli, bude to chlapček, na ktorého sa veľmi tešíme a rozmýšľame už aj nad menom. Vlastne jedno už máme vybraté, ale zatiaľ si ho ešte necháme pre seba.

Polovica je teda už za nami a tak som si povedala, že je načase pridať nejaký ten tehuľkovský príspevok, ako všetko prežívam, ako sa mením, či ma postretli nejaké tie nevoľnosti, alebo zvláštne chute. No nech sa páči, čítajte ďalej, dozviete sa :)

aktuálne - 25. týždeň
Prvé týždne
- to, že "som v tom" som zistila v 4. týždni. Hneď o týždeň na to som sa objednala k lekárovi, ktorý mi to len potvrdil.
- asi od 7. – 8. týždňa mi začalo bývať zle, ale iba keď som vyhladla. Preto som musela pravidelne jesť, pretože keď som vyhladla, horko-ťažko som do seba niečo dostala, ale keď sa mi to podarilo, bolo mi dobre. Zaujímavé bolo, že ráno, aj keď som sa vždy budila hladná, mi zle nebolo. Naopak vtedy mi bolo najlepšie. Chvíľami ma to už naozaj nebavilo, lebo som nevedela, čo jesť.  Našťastie asi od 15. týždňa to prešlo.
- na začiatku som taktiež bývala aj strašne unavená. Vždy keď som prišla z práce, musela som si na chvíľu ľahnúť a oddýchnuť. Taktiež to však po čase prešlo.

Váha
- na začiatku tehotenstva som schudla 2 kilá
- na svoju pôvodnú váhu som sa dostala až v 12. týždni
- bruško začalo vykúkať približne od 13. týždňa, a odvtedy som začala aj pomaličky priberať
- do dnešného dňa som pribrala 7 kíl, a to sa vôbec neprejedám, ale jem normálne. Neviem, či to je veľa, alebo málo, no vidím na sebe, že sa to všetko ukladá hlavne v brušku a prsiach.


Chute
- v prvých 5. týždňoch som nepozorovala žiadne zmeny chute.
- začalo to približne až v 8. týždni, odkedy som musela stále jesť, pretože od hladu mi bolo zle
- prestala mi chutiť káva
- začali mi veľmi chutiť polievky, a mala som potrebu stále jesť teplé jedlá. Bežne mi pred tehu stačilo na večeru pečivo so šunkou, syrom, zeleninou. Teraz sa mi žiadalo si niečo uvariť, niečo teplé a sacharidové. Tak som viac varila a viac jedla.

- zo začiatku mi veľmi chutili šalátové čerstvé uhorky, neskôr paradajky a potom som ulietavala na mandarinkach. Neskôr mi zachutila aj tatarská a občas som dostala neuveriteľnú chuť na kolu či kofolu.
- taktiež mi v prvých týždňoch začali viac chutiť zemiaky, aj keď som skôr ryžová
- prestalo mi chutiť sladké, a to som vždy bola na sladké. Keď už som mala na niečo chuť, tak radšej nejaké domáce koláče, ako sladkosť z obchodu.
- velmi mi začali chutiť také rôzne nezdravé jedlá, ako kebab, či mäso od číňankov.

- asi od 15. týždňa som si všimla, že káva mi už nevadí, tak si ju niekedy dám. Nie je to v tehotenstve tabu, ako si mnohí myslia a tie moje kávy sú skôr také kakavko.
- na čudné kombinácie jedál, ako u mnohých žien čítam (špagety s medom, zemiaky s lekvárom, uhorky so šľahačkou atd) som nikdy chuť nemala. Naopak, príde mi to doslova nechutná kombinácia.
- asi od 20. týždňa som presedlala na bezkofeínovú kávu a naozaj mi chutí. Nevidím žiaden rozdiel od tej kofeínovej.
- v posledných týždňoch jem úplne normálne. Žiadne zvláštne chute už nepociťujem, ani sa neprejedám.

Pachy
- asi v 16. týždni som si prvýkrát všimla, že mi vadí nejaký pach. Bol to konkrétne sladký ovocný čaj, ktorý mi úplne nechutne smrdel.
- okrem čaju som nepostrehla žiadne iné pachy, čo by mi vadili
- naopak strašne mi voňali šunky a vždy keď som vošla do mäsiarstva nevedela som sa tých vôní nabažiť. Cítila som ich dokonca len keď som prešla okolo obchodu s mäsovými výrobkami. 

Telo
- doteraz som pribrala 7 kíl. Každopádne mám za sebou viac ako polovicu a vôbec sa nabratých kíl nebojím. Naopak teším sa na novú výzvu po pôrode.
- kilá sa ukázali hlavne na prsiach, brušku a trošku na bokoch.
- problémy ako opúchanie nôh a strie na brušku ma zatiaľ nepostretli a dúfam, že sa mi oblúkom vyhnú.
- spať na chrbáte, čo som doteraz milovala je čoraz horšie. Celková váha bruška čím ďalej viac tlačí na kríže a tie potom bolia.
- mám pocit, že sa mi stále zmenšuje žalúdok. A keď som videla tento obrázok, tak mi to bolo jasné... 



Bábätko
Tak to si už veselo rastie a kopká. Je naozaj zaujímavé cítiť tie kopančeky a pozorovať bruško ako sa hýbe. Na poslednej kontrole mal drobček už 27 cm. Stále som sa čudovala, kam sa tam zmestí, no keď som ho na tom ultrazvuku videla, aký je tam skrútený a schúlený, pochopila som.... Boli sme už aj na 4D a myslím, že sa podobá na mňa :) Zbožňujem ho!

Tak asi toľko doposiaľ o mojom tehotenstve. Budem rada, ak sa podelíte o svoje skúsenosti, či z vlastného tehotenstva, alebo niekoho z okolia.

Krásny zasnežený dník!

  • Share:

You Might Also Like

32 komentárov

  1. Skvělý článek, který jsem si moc ráda přečetla, i když těhotenství ještě ani zdaleka neplánuji :) Na to mám čas, ale už teď se těším, až budu mít miminko <3
    Hlavně, ať se chlapeček narodí zdravý!!! Taky jsem zvědavá, jaké jste mu vybrali jméno :)

    PS: Těhotenství ti moc sluší :*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Anetka. Ani sa ti nečudujem, ešte máš na bábätko čas, tiež som v tvojom veku mala iné plány :)

      Odstrániť
  2. strašne si opeknela! :) a krásny článok vyzerá to, že to zvládaš bez problémovo a to je dobre! :) len tak dalej ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem, nie si prvá, čo mi to hovorí, aj ked ja sama to tak nevnímam. Je pravda, že to zvládam celkom fajn, žiadne vracanie, žiadne čudné chute - no ako povedal moj kolega - nudné tehotenstvo :D

      Odstrániť
  3. Krásný článek :-) Těhotenství ti moc sluší, kila "navíc" ti hodně prospěla :-) A ta fotka s manželem je úžasná. Držím moc palce a těším se na další zprávy o chlapečkovi :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem. No ani sa nenazdáte a bude tu príspevok s názvom Už som na svete :D - strašne rýchlo to beží.

      Odstrániť
  4. Ta fotka s manželem je tak úžasná Zuzanko <3 Hlavně ať vše proběhne v klidu a tak, jak má. Jsem zvědavá na jméno a budu se těšit na další fotečky. Bříško ti moc sluší :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ty si bola vždy krásna, ale počas tehotenstva, aspoň podľa tých fotiek, čo dávaš na blog, si naozaj opeknela :-) Normálne ako reklama na tehotenstvo ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi ti tehotenstvo sluší! :) Tuším sa aj hovorí, že ak žena čaká chlapca opeknieva a na teba to úplne pasuje! :)
    Normálne sa na toto obdobie, keď príde, vďaka tebe teším :D A máš veľmi pekné bruško :) Na tej prvej fotke si ty s manželom? :) Nádherná je...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Miuš, áno hovorí sa to, no ja sama si pripadám stále taká istá. A áno, je to manžel na prvej foto.

      Odstrániť
  7. Bruško ti veľmi:) a po pôrode ho das urcite lahko dole;)
    a tá prvá fotka je úplne dokonalá:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Kíl navyše sa fakt nebojím, viac sa bojím strií, no dúfam, že sa mi vyhnú...

      Odstrániť
  8. Moc ti to sluší! Úplně záříš! Jak tě tak vidím, tak už se taky těším, až budu mít drobečka v bříšku, akorát já bych hrozně chtěla holčičku :)) (manžel taky)... :)))

    A ty budeš přesně ten typ, co se pozná, že je těhotný, jen podle břicha :D, jinak máš krásnou postavu ;)

    Sororessa
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tiež som chcela dievčatko, no na druhej strane som si hovorila, že je mi to uplne jedno, a že najviac si želám, aby bolo zdravé. A ked mi povedali, že je to chlapček, tak mi až slzičky šťastia vbehli do očí. A keď som ho videla na 4D, tak som proste bola unesená. Ver tomu, že nech je to čokolvek, sklamaná nebudeš, predsa len bude tvoje.
      A dakujem. áno je pravda, že sa mi zväčšuje iba brucho a prsia :)

      Odstrániť
  9. To bříško ti strašně sluší :)
    http://chickflickcherry.blogspot.cz/2014/12/vanocni-opi-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Až teraz som zaznamenala tvoju najkrajšiu životnú udalosť. Bruško ti pristane a želám nech všetko dobre dopadne.

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. To je nádhera, strašně Ti to sluší :)
    Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Zuzka velmi pekny clanok :) ja sice mam este velmi vela casu na tehotenstvo ale uz podla tvojich prispevkov sa nato tesim :) ako ti stale pisem uplne si opeknela ! :) prva fotka s manzelom je nadherna!!! Brusko ti velmi pristane. Stri sa neboj pokial sa budes pravidelne kremovat a olejcekovat si brusko tak sa tomu vyhnes :) teda mam vela znamych ktore maju s tymto skusenosti :) Viacej prispevkov o tehotenstve lebo su fakt super :) prajem hlavne aby ste boli obaja zdravi !!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Nikus. Brusko veru kremujem aj olejcekujem, no citam vela diskusii, kde zeny pisu, ze kremovali o stosest a aj tak sa strie objavili.Tak uvidime. A prispevky o tehu sa budem snazit pridavat tak casto, ako to len pojde.

      Odstrániť
  13. No teda ty jsi cim dal vic krasnejsi a brisko krasne roste.

    Www.style-and-smile15.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  14. I hope you have spent a very happy Christmas. Kisses from Italy,
    Eni

    http://eniwherefashion.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/eniwherefashion

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Zuzi tobě to těhotenství tak svědčí. Celá záříš!

    OdpovedaťOdstrániť
  16. vidno, ze cakas chlapca, tiez som mala pri mojom take spicate brusko :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nonu mna vsetky tieto babske povedacky naozaj platia. Sranda :)

      Odstrániť
  17. Dakujem pekne aj za vsetky ostatne komentare ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Budeš krásná maminka těhotenství ti moc sluší! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Jééj, to je nádherný článok ♥ A aspoň pre mňa osobne veľmi poučný, pretože doteraz som toho o tom vedela len tak útržkovito, ani som sa veľmi nevypytovala. Myslím tým tie chute a pod. Na fotkách si krásna, len tak ďalej. Prajem ešte veľa veľa chute do jedla, veľa šťastia a energie. A hlavne nech je bábo zdravé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Velmi zajímavý článek, ale jak už se v prvním komentáři zmínila Anetka, taky mám ještě čas na miminko, i když v obchodech se doslova rozplývám nad dětskýma věcičkama :D
    Jsem zvědavá, jaké jméno jste vybrali. Třeba já 100% vím, že typicky české jméno nechci :))

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Krásny článok ♥ prajem len všetko dobré a nech sa ti darí :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre!