Sheabutter - Bambucké maslo

By Zuzulienka - 11.12.16

Bambucké maslo je určite väčšine z nás známe. Možno ste ho ešte neskúšali, ale určite ste o ňom aspoň počuli. A čo to teda je za zázrak?
Bambucké maslo sa získava z orechov stromu Karité. Spôsob akým sa vyrába ho predurčuje na to, či je rafinované alebo nerafinované. Samozrejme najlepšie je keď je nerafinované, teda bez pridania akýchkoľvek iných látok a so zachovaním si všetkých minerálov, vitamínov a iných účinných látok. Vtedy môžeme povedať, že ide o 100% prírodné bambucké maslo.
A presne také vám chcem dnes predstaviť: prírodné nerafinované bambucké maslo.


Na prvý pohľad vyzerá úplne obyčajne. Jednoduchý biely obal, ktorý vás len na viečku oboznamuje s tým, o aký produkt ide. Áno, obal naozaj nie je drahý, ani nijak špeciálne vyšperkovaný, ale myslím, že k prírodnému produktu to ani nepatrí. Ide nám predsa o obsah a nie obal.
Mňa tento obal na prvý pohľad trochu zaskočil a prekvapil, no v konečnom dôsledku mu ho nemôžem vyčítať. A musím povedať, že sa k nemu hodí.





Obsah, ktorý sa v ňom ukrýva, je 100% bambucké maslo. Teda je extrahované mechanicky vodou, je bez chemických a konzervačných látok, nebielené, neparfumované, ručne robené v Ghane.

Maslo prirodzene vonia po orechoch, je to taká jemná dymová vôňa, niekomu nemusí byť príjemná, no mne nevadí.

Maslo má krémovú farbu a vyzerá ako našľahaná pena, avšak o niečo tuhšej konzistencie. Konzistencia však nie je úplne tuhá. Maslo sa dá bez problémov nabrať do rúk, a pri kontakte s pokožkou sa začína topiť. Ideálne je si ho rozotrieť najprv v dlaniach a potom aplikovať na telo. Aj keď to nie je najľahšie, ale postupne sa vám bude viac a viac poddávať a zároveň svojej pokožke doprajete masáž, prekrvíte ju a účinné látky z masla sa budú môcť lepše vstrebať.



A aké vlastne sú tie účinné pozitíva bambuckého masla?
V prvom rade treba povedať, že toto maslo je naozaj všestranné a univerzálne. Môžete ho používať na telo, na vlasy, na pery, je veľmi účinným pomocníkom pri rôznych kožných ochoreniach, popáleninách, štípancoch, a na svoje si prídu hlavne majiteľky suchej a citlivej pleti.
Maslo obsahuje mastné kyseliny (olejová, stearová, linolová, palmitová,linolénová, arachidová, vitamíny - A, D, E, F, minerály, antioxidanty... proste samé prospešné látky.

Prečo teda tento výživný hydratačný produkt nedopriať svojmu telu?
Ja som to skúsila a moja pokožka, ktorá je hlavne v zime vysušená sa mu mohla poďakovať. V zime naozaj cítim, že mám pokožku suchšiu, ako inokedy počas roka, a to hlavne na nohách, kde sa mi tvoria až šupinky.
Keď som začala používať toto maslo, tak som postrehla, že pokožka je hydratovaná, vyživená, pokojne aj dva až tri dni po sebe. Dokonca pri ďalšom sprchovaní cítim, že maslo zanechalo na pokožke akýsi jemný film, ktorý ju robí takou matnou a chránenou pred vysušením. A to moja koža naozaj oceňuje.



Maslo je však dosť mastné a aj keď predajca tvrdí, že nezanecháva pokožku mastnú, ja mám opačnú skúsenosť a to si ho naozaj nedávam veľa. Kým sa úplne vstrebe, trvá to aj hodinu, preto odporúčam nanášať ho vždy až večer, po sprche, keď viete, že už sa nebudete musieť nikam obliekať, ale len v pyžame si sadnete pred telku, či do kresla s dobrou knihou a môžete v kľude oddychovať, a nechať pokožku rozmaznávať.

Preto je aj fajn, že maslo skutočne pokožku dlhodobo hydratuje a netreba ho nanášať každý deň. Samozrejme, je to individuálne. Možno vaša pokožka si bude vyžadovať každodenné natieranie, ale treba ho skúsiť, Je výborné aj na akné, jazvy, strie, končeky vlasov, môžete sa s ním odličovať, dokonca obsahuje aj prirodzený UV filter a chráni pokožku pred slniečkom.

Ak vás teda už nebavia tony všakovakej kozmetiky, kúpte si len jedno maslo. Maslo, ktoré môžete použiť na všetko a vaše telo sa vám za to poďakuje. Pretože je bio, nerafinované a prírodné...

www.sheabutter.sk

Aká je vaša skúsenosť s bambuckým maslom?

  • Share:

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Práve takéto maslá mám veľmi rada. Toto som ešte neskúšala, no vyzerá skvelo :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre!